1 НАЗНАЧЭННЕ
Наступны дакумент устанаўлівае парадак узаемаадносін паміж РУП "Белтэлекам" (далей - "Аператар") і юрыдычнай асобай, індывідуальным прадпрымальнікам (далей – "Абанент"), якія з'яўляюцца абанентамі паслугі "Аб'яднанне карпаратыўных сетак па IP-пратаколу (VPN)" (далей – "Паслуга").
2 ВОБЛАСЦЬ ПРЫМЯНЕННЯ
2.1 Гэты дакумент уводзіцца ўзамен Парадку аказання паслугі "Аб'яднанне карпаратыўных сетак па IP-пратаколу (VPN)", зацверджанага 01.08.2017.
2.2 Ключавыя словы: Абанент, віртуальная прыватная сетка, канал доступу, Аператар, прапускная здольнасць, паслуга, VPN.
3 СПАСЫЛАЧНЫЯ ДАКУМЕНТЫ
У гэтым Парадку выкарыстаны спасылкі на наступныя дакументы [1]:
3.1 СТБ 1962-2012 "Паслугі перадачы даных. Патрабаванні да якасці. Нормы і метады кантролю".
3.2 СТП 1.30-2020 "Заключэнне і суправаджэнне дагавораў аб аказанні паслуг".
4 ТЭРМІНЫ І СКАРАЧЭННІ
У гэтым дакуменце прымяняюцца наступныя тэрміны з адпаведнымі азначэннямі:
Абанент – юрыдычная асоба або індывідуальны прадпрымальнік, у тым ліку які мае ліцэнзію Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь на прадастаўленне паслуг перадачы даных, які заключае або заключыў з РУП "Белтэлекам" Дагавор аб аказанні Паслугі і/або Дадатак аб аказанні Паслугі.
Канал доступу - дадатковая паслуга, па арганізацыі канала сувязі (фізічнай лініі сувязі), паміж канцавым абсталяваннем Абанента, устаноўленым на тэрыторыі Абанента (па-за вузлом сувязі РУП "Белтэлекам") і вузлом электрасувязі РУП "Белтэлекам".
Карпаратыўная сетка (Абанента) - інтэграваная інфармацыйная сетка, прызначаная для абмену данымі, рэсурсамі і камунікацый паміж рознымі вузламі і падраздзяленнямі адной арганізацыі (карпарацыі).
Асноўны абанент - Абанент, які выступае асноўным заказчыкам і каардынатарам работ пры аб'яднанні сегментаў карпаратыўных сетак розных Абанентаў. Пад каардынацыяй работ разумеецца пісьмовая згода / нязгода асноўнага Абанента на далучэнне кропкі падключэння сеткі Абанента да сеткі асноўнага Абанента.
Офіс продажаў - структурнае падраздзяленне РУП "Белтэлекам", у функцыі якога ўваходзіць абслугоўванне абанентаў і наведвальнікаў - цэх (участак, група) продажу паслуг, група па рабоце з ключавымі кліентамі.
Дадатак - дадатак аб аказанні Паслугі да Дагавора аб аказанні паслуг.
Сегмент карпаратыўнай сеткі – лагічна адасобленая частка карпаратыўнай сеткі.
Кропка падключэння (карпаратыўнай сеткі) – лагічны аб'ект віртуальнай прыватнай сеткі, ствараемай ў рамках Паслугі для Абанента (Абанентаў), які ўключае віртуальны адасоблены маршрутызаваны інтэрфейс на абсталяванні РУП "Белтэлекам" і сегмент карпаратыўнай сеткі перадачы даных Абанента.
Паслуга "Арганізацыя карпаратыўнай сеткі па IP-пратаколу" – паслуга перадачы даных па арганізацыі віртуальных прыватных сетак перадачы даных на базе сеткі перадачы даных РУП "Белтэлекам" з выкарыстаннем тэхналогіі MPLS L3VPN.
IP (Internet Protocol) - пратакол сеткавага ўзроўня стэка TCP/IP.
5 СКАРАЧЭННІ, ЗНАКІ І АБРЭВІЯТУРЫ
У гэтым Парадку прымяняюцца наступныя скарачэнні:
АПК АСР "Абсалют" – апаратна-праграмны комплекс Аўтаматызаваная сістэма разлікаў "Абсалют".
БЗ - бланк заказу Паслугі.
СПД - сетка перадачы даных Аператара.
КП - кропка падключэння.
CE (Customer Edge) - абсталяванне (мадэм, маршрутызатар) Абанента (уласнае або прадастаўленае Аператарам), якое выкарыстоўваецца для падлучэння да сеткі Аператара.
LAN (Local Area Network) - лакальная камп'ютарная сетка, бачына ўнутранай LAN Ethernet Абанента.
MPLS (Multiprotocol Label Switching) L3VPN (Layer 3 Virtual Private Network) – тэхналогія, якая забяспечвае ўзаемадзеянне паміж кропкамі падключэння на сеткавым узроўні мадэлі OSI (з ужываннем пратаколаў IP, MPLS, MP-BGP, LDP) усярэдзіне сетак перадачы Аператара.
PE (Provider Edge) – абсталяванне MPLS L3VPN Аператара, якое выкарыстоўваецца для арганізацыі каналаў віртуальнай прыватнай СПД Абанента (Абанентаў), і непасрэдна ўзаемадзейнічае з CE.
VPN (Virtual Private Network, віртуальная прыватная сетка) – абагульненая назва тэхналогій, якія дазваляюць забяспечыць адно або некалькі сеткавых злучэнняў (лагічную сетку) па-над іншай сеткі, прымяняецца для аб'яднання паміж сабой двух або больш тэрытарыяльна размеркаваных пляцовак Абанента.
WAN (Wide Area Network) - інтэрфейс у напрамку сеткі перадачы даных Аператара.
6 УМОВЫ І ПАРАДАК АКАЗАННЯ ПАСЛУГІ
6.1 Паслуга ўключае ў сябе:
· арганізацыю КП (вылучэнне, настройка канфігурацыі і абслугоўванне партоў VPN) [2];
· перадачу даных паміж партамі VPN;
· выезд тэхнічнага спецыяліста Аператара да Абанента для першаснай настройкі Паслугі (падключэнне і настройка CE, прадастаўленага Аператарам, праверка падключэння);
· прадастаўленне ў карыстанне СЕ на тэрмін дзеяння Дадатку аб аказанні Паслугі (пры наяўнасці патрабаванага тыпу і канфігурацыі абсталявання ў Аператара для рэалізацыі адпаведнага запыту Абанента).
6.2 Паслуга не ўключае ў сябе:
· арганізацыю канала сувязі (фізічнай лініі сувязі) Аператара да СЕ [3];
· пастаноўку Паслугі ў паўзу (часовую блакіроўку).
6.3 Мінімальная прапускная здольнасць для КП 1 Мбіт/с.
Прапускная здольнасць можа быць зменена з крокам кратным 1 Мбіт/с.
6.4 Абанентам, якія маюць ліцэнзію Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь на прадастаўленне паслуг перадачы даных, Паслуга прадастаўляецца толькі для аб'яднання сегментаў уласнай карпаратыўнай сеткі, якія знаходзяцца ў межах аднаго населенага пункта.
6.5 Пры аб'яднанні сегментаў карпаратыўных сетак розных Абанентаў, першасная заяўка на Паслугу паступае ад Асноўнага абанента. Пры гэтым з кожным удзельнікам афармляюцца дагаворныя адносіны на паслугу.
6.6 Пры арганізацыі Паслугі для абмену трафікам паміж кропкамі падключэння, Аператарам ажыццяўляецца налада маршрутызацыі трафіку (IP-звязнасць паміж кропкамі падключэння) паводле БЗ.
6.7 Паслуга не прадугледжвае доступ да сеткі Інтэрнэт.
6.8 Для аб'яднання сегментаў карпаратыўнай сеткі Абанента, арганізаваных на сетцы аператара сотавай рухомай электрасувязі, і на сетцы РУП "Белтэлекам", арганізуецца дадатковая КП па адрасе г. Мінск, вул. Захарава, д. 55 (МЦК РУП "Белтэлекам").
6.9 Кошт Паслугі вызначаецца дзеючымі тарыфамі Аператара.
7 ЯКАСНЫЯ ХАРАКТАРЫСТЫКІ ПАСЛУГІ
7.1 Паслуга прадастаўляецца 24 (дваццаць чатыры) гадзіны ў суткі, 7 (сем) дзён у тыдзень.
7.2 Паслуга адпавядае СТБ 1962-2012 "Паслугі перадачы даных. Патрабаванні да якасці. Нормы і метады кантролю".
8 АФАРМЛЕННЕ ДАГАВОРНЫХ АДНОСІНАЎ
8.1 Кансультацыя і афармленне дагаворных адносін (СТП 1.30) аб аказанні Паслугі ажыццяўляецца ў офісах продажаў Аператара.
8.2 Арганізацыя аказання Паслугі здзяйсняецца на падставе гарантыйнага ліста Абанента. Да гарантыйнага ліста Абанент прыкладае тэхнічную інфармацыю па форме (Дадатак А).
8.3 Пры наяўнасці ў Аператара тэхнічнай магчымасці прадастаўлення Паслугі [4], прадстаўнік Аператара афармляе дагаворныя адносіны з Абанентам (Дадатак аб аказанні Паслугі), інфармуе аб парадку разлікаў.
8.4 Пасля афармлення дагаворных адносін Аператар, пры неабходнасці, выдае Абаненту на тэрмін дзеяння Дадатку абсталяванне СЕ, якое ўяўляе сабой камплект мадэмнага абсталявання (пры наяўнасці патрабаванага тыпу і канфігурацыі абсталявання ў Аператара). Плата за карыстанне ўказаным абсталяваннем не спаганяецца.
8.5 Узаемныя правы і абавязкі Аператара і Абанента ўстанаўліваюцца ў Дагаворы / Дадатку аб аказанні Паслугі.
9 АКТЫВАЦЫЯ І АКАЗАННЕ ПАСЛУГІ
9.1 Падключэнне і настройка СЕ, прадастаўленага Аператарам, праводзіцца прадстаўніком Аператара. Дата выезду прадстаўніка Аператара вызначаецца па ўзгадненні з Абанентам на момант падпісання Дагавора / Дадатку аб аказанні Паслугі.
Параметры наладкі CE/PE:
· прапускная здольнасць (хуткасць перадачы даных) КП згодна з БЗ;
· эжым маршрутызацыі / камутацыі СЕ-прылады: bridge, router, NAT
mode;
· адрасацыя на LAN і WAN інтэрфейсах СЕ. Стварэнне ў СЕ
неабходных статычных маршрутаў паводле БЗ. Стварэнне спісаў доступу на СЕ ў настройку не ўваходзіць[5].
9.2 Работы па арганізацыі фізічнай лініі ад вузла сувязі Аператара да месца знаходжання СЕ Абанента (паслуга "Канал доступу"), а таксама мантажныя работы па дадатковай пракладцы / укладцы абаненцкай праводкі ў памяшканні Абанента ажыццяўляюцца Аператарам пасля іх папярэдняй замовы Абанентам у офісах продажаў і згодна з дзеючымі тарыфамі Аператара.
9.3 Аператар не ажыццяўляе работы па ўстаноўцы і/ці наладзе аперацыйнай сістэмы і іншых прыкладных праграм на абсталяванні Абанента за СЕ прыладай, а таксама іншага сеткавага абсталявання за LAN-інтэрфейсам СЕ. Актывацыя і настройка пратаколаў дынамічнай маршрутызацыі (BGP/OSPF) паміж РЕ Аператара і абсталяваннем Абанента выконваецца ўзгоднена з персаналам Абанента і Аператара. Параметры настройкі пратаколаў вызначаюцца Аператарам і з'яўляюцца абавязковымі для прымянення персаналам Абанента на абсталяванні Абанента.
9.4 Дата актывацыі паслугі адлюстроўваецца ў БЗ да Дагавора / Дадатку аб аказанні Паслугі.
9.5 Аператар не нясе адказнасць за якасць Паслугі з-за няспраўнасцяў ліній сувязі або канцавых прылад, якія знаходзяцца на абслугоўванні Абанента або трэціх асоб. Перапынак у аказанні Паслугі па віне Абанента (Абанентаў) прастоем не лічыцца і падлягае аплаце ў поўным аб'ёме.
9.6 Арганізацыя, аб'яднанне новых КП у карпаратыўную сетку, расфарміраванне існуючых КП, змяненне прапускной здольнасці існуючых КП ажыццяўляецца на падставе заяўкі Абанента.
10 КОШТ ПАСЛУГІ І ПАРАДАК АПЛАТЫ
10.1 Кошт Паслугі вызначаецца дзеючымі тарыфамі Аператара і складаецца з наступных плацяжоў:
· плата за арганізацыю КП (спаганяецца пры арганізацыі новай КП, пры пераносе і/або пераафармленні на іншага Абанента існуючай КП са зменай лінейных даных і/або зменай настроек канфігурацыі абсталявання), аднаразовы плацёж;
· абаненцкая плата за КП, штомесячны плацёж;
· абаненцкая плата за пропуск трафіку з прапускной здольнасцю кропкі падключэння (за кожны 1 Мбіт/с), штомесячны плацеж;
· аднаўленне доступу да Паслугі (пры ліквідацыі пашкоджанняў, якія ўзніклі па віне Абанента), аднаразовы плацеж.
10.2 У выпадках, калі Паслуга арганізуецца на асобнай лініі, у дадатак да кошту Паслугі, спаганяюцца платы за арганізацыю і прадастаўленне дадатковай паслугі "Канал доступу" згодна з дзеючымі тарыфамі Аператара. Аплата за "Канал доступу" не спаганяецца, калі КП арганізуецца на порце мадэма, устаноўленага ў рамках аказання іншай паслугі Аператара.
10.3 Калі аказанне Паслугі пачата не з 1 (першага) чысла месяца, яе кошт у бягучым месяцы будзе разлічвацца прапарцыйна колькасці фактычных дзён аказання Паслугі.
10.4 Умовы і тэрміны аплаты - безнаяўная аплата не пазней за 1-е чысло месяца, наступнага за месяцам выстаўлення аплатных дакументаў.
10.5 Форма разлікаў за аказаную Паслугу - крэдытная.
10.6 У выпадку перапынку ў прадастаўленні Паслугі па віне Аператара (у тым ліку няспраўнасці на сетцы электрасувязі), які перавышае 12 гадзін для кожнага выпадку, пацверджанага Абанентам і Аператарам, або перапынкаў у прадастаўленні Паслугі па віне Аператара (у тым ліку няспраўнасці на сетцы электрасувязі) больш за 24 гадзіны сумарна для ўсіх выпадкаў, працягласць кожнага з якіх не перавышала 12 гадзін, на працягу каляндарнага месяца, Аператар вырабляе пераразлік абаненцкай платы. Для правядзення пераразліку кошт адной гадзіны доступу да Паслугі прымаецца эквівалентнай штомесячным налічэнням за КП (абаненцкая плата за КП), падзеленым на 24*n гадзін, дзе n – колькасць дзён у месяцы для якога ажыццяўляецца пераразлік.
10.7 Не з'яўляюцца перапынкамі ў прадастаўленні Паслуг выпадкі, калі перапынкі выкліканы:
· непаладкамі ў абсталяванні Абанента ці трэціх асоб (у тым ліку, размеркавальнай сеткі, абаненцкіх ліній і т.п.);
· адсутнасцю электрасілкавання абсталявання на тэрыторыі Абанента;
· адсутнасць магчымасці перадачы трафіку да КП Абанента, якому было часова прыпынена аказанне Паслугі з-за невыканання абавязацельстваў па заключаным Дагаворы / Дадатку аб аказанні Паслугі (у выпадку аказання);
· неабходнасцю правядзення прафілактычнага, тэхнічнага абслугоўвання сродкаў сувязі і абсталявання, якое выкарыстоўваецца для прадастаўлення Паслугі.
Штомесячныя платы за прадастаўленне паслуг у названых выпадках не змяншаюцца.
11 ТЭХНІЧНАЕ АБСЛУГОЎВАННЕ І ПАДТРЫМКА АБАНЕНТАЎ
11.1 Аператар пакідае за сабой права перапыняць прадастаўленне Паслугі для планавага абслугоўвання сродкаў сувязі і абсталявання, якое выкарыстоўваецца для прадастаўлення Паслугі, у тым ліку, у працоўныя дні. Такія выпадкі не будуць лічыцца перапынкамі ў прадастаўленні Паслуг, калі Аператар адпаведна паведаміць Абаненту за 24 (дваццаць чатыры) гадзіны аб запланаваным абслугоўванні з указаннем перыяду часу на такое абслугоўванне.
11.2 Планавыя перапынкі прадастаўлення Паслугі абумоўлены неабходнасцю правядзення:
· перыядычнага прафілактычнага, тэхнічнага абслугоўвання на СПД;
· работ па рэканфігурацыі і/ці павелічэнню прапускной здольнасці КП абсталявання абанента Паслугі да СПД.
11.3 Зварот да службы тэхнічнай падтрымкі Абанентаў Паслугі ажыццяўляецца па тэлефонным нумары 123 і тэлефонным нумарах, азначаных у Дагаворы / Дадатку аб аказанні Паслугі.
11.4 Заяўкі аб тэхнічных няспраўнасцях, якія ўзнікаюць у працэсе прадастаўлення Паслугі, рэгіструюцца персаналам службы тэхнічнай падтрымкі Абанентаў у Журнале ўліку заявак і пашкоджанняў.
11.5 Тэрмін ліквідацыі пашкоджанняў для Паслугі складае не больш за 12 гадзін.
12 ПРАД'ЯЎЛЕННЕ РЭКЛАМАЦЫЙ, ВЫРАШЭННЕ РОЗНАГАЛОССЯЎ
12.1 Пры невыкананні або неналежным выкананні Аператарам, агавораных у Дагаворы / Дадатку аб аказанні Паслугі, абавязацельстваў, Абанент мае права прад'явіць Аператару рэкламацыю ў пісьмовым выглядзе.
12.2 Аператар разглядае рэкламацыі Абанента ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, і згодна з патрабаваннямі стандартаў прадпрыемства па разглядзе зваротаў карыстальнікаў.
12.3 Рознагалоссі, звязаныя з Дагаворам / Дадаткам аб аказанні Паслугі, якія не могуць быць дазволены бакамі шляхам перагавораў, а таксама ў парадку разгляду рэкламацый, разглядаюцца ў судовым парадку ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
13 УНЯСЕННЕ ЗМЯНЕННЯЎ І ЎВЯДЗЕННЕ Ў ДЗЕЯННЕ ПАРАДКУ
13.1 Наступны Парадак устанаўліваецца Аператарам самастойна.
13.2 Аператар мае права па сваім меркаванні ўносіць змены (дапаўненні) у дадзены Парадак, публікуючы дадзены Парадак і паведамленні аб унесеных зменах і/або дапаўненнях на web-серверы Аператара www.beltelecom.by.
13.3 Гэты Парадак уступае ў сілу з моманту яго зацвярджэння Аператарам.
Дадатак A
Форма тэхнічнай інфармацыі
№ кропкі падключэнняпа парадку | Найменне арганізацыі, паштовы адрас, кантактная асоба. | Хуткасць перадачы даных (Мбіт/с) | Рэжым працы СЕ прылады (Bridge/Router) | IP адрасы для сувязі паміж РЕ і СЕ прыладамі | IP адрасы / сеткі за СЕ прыладай | Перадача трафіку ў напрамку кропак падключэння | Дата актывацыі / змянення параметраў |
Заўвага:
CE (customer edge) - маршрутызатар доступу, размешчаны на тэрыторыі Абанента
РE (provider edge)- пагранічны маршрутызатар Аператара электрасувязі, да якога падлучаюцца CE
[1] Пры выкарыстанні гэтага Парадку неабходна праверыць дзеянне спасылкавых дакументаў. Калі спасылачныя дакументы заменены (зменены) трэба кіравацца замененымі (змененымі) дакументамі. Калі спасылачныя дакументы адменены без замены, Парадак прымяняецца ў частцы, якая не закранае гэту спасылку.
[2] Для арганізацыі кожнай КП выкарыстоўваецца асобнае фізічнае злучэнне CE з СПД Аператара. Прадастаўленне Паслугі на адной фізічнай лініі сумесна з іншымі паслугамі, якія аказваюцца Аператарам, дапускаецца пры наяўнасці дастатковых рэсурсаў (прапускной здольнасці) і вызначаецца ў індывідуальным парадку. Прадастаўленне Паслугі на адной фізічнай лініі сумесна з паслугамі, якія аказваюцца іншымі аператарамі электрасувязі (правайдэрамі), не дапускаецца.
[3] Фізічная лінія ад вузла сувязі Аператара да месца знаходжання СЕ прадастаўляецца ў рамках дадатковай паслугі "Канал доступу".
[4] Наяўнасці свабоднай партовай ёмістасці, а таксама магчымасці арганізацыі фізічнай лініі паміж вузлом сувязі Аператара і СЕ з прымяненнем паслугі "Канал доступу".
[5] Аператар ажыццяўляе настройку толькі СЕ, прадастаўленага Аператарам Абаненту ў рамках Дагавора / Дадатку аб аказанні Паслугі.